lørdag den 19. juni 2010

Så er Mio skrevet ind på den lokale skole

Mio er nu tilmeldt Hundeoasens hvalpehold som starter 11/8. Træningspladsen ligger dejlig tæt på - lige bag hundeskoven Kratbjerg, som også bliver brugt i undervisningen.
Jeg har nærstuderet hjemmesiden og det ser ud til at grundprincipperne stemmer meget godt overens med vores, og underviseren ser ud til at have masser af hundeerfaring bag sig. Men lad os nu se, jeg håber på det bliver en succes og glæder mig i hvert fald til det. Søren gik til træning med Trille, så det bliver lige så nyt for mig, som for Mio.














Mens vi venter på den ægte vare har jeg fået lånt og læst Christina Ingerslevs 'Træn din hvalp' - den virker rigtig god, og i min verden passer den til AB (Amichien Bonding) som vi bruger det. Her i foråret har jeg brugt tips til at træne Trille fra hendes 'Politikens Hundeskole' og det har fungeret rigtig fint. Så den ligger klar på sofabordet til vi henter Mio hjem - så skal der trænes! Tænker meget over hvordan både han og Trille reagerer når vi skal øve indkald, sit osv. Fortsættelse følger...


Tjek Hundeoasen ud via flg. link: http://hundeoasen.mono.net/

Ingen kommentarer: