onsdag den 4. maj 2011

Parringsleg og sexchikane!



Den sidste uges tid har været mystisk.

Det startede med at jeg observerede at Trille var MEGET interesseret i Mio, og legede på en sær måde. Det skulle vise sig at hun simpelthen havde udvalgt ham som den ene part i en 'parringsleg'  som har stået på siden påskedag. Hun lægger op til 'stakkels' Mio, vifter lige halen til siden og så må han ellers bare gå i gang.
Jeg troede ikke, at han ville hoppe op på hende, når han er kastreret, men det har tydeligvis ikke været nogen hindring...han hopper rask på Trille, når hun opfordrer ham! Til sidst har han dog været noget træt og hellere ville lege ;-) Hvilket der ikke er noget at sige til - hun har været meget insisterende...




Nu er det så vendt og Trille forsøger at hoppe på ham, hun 'parrer' sig med hvad hun kan komme i nærheden af, et ben, en hale eller et hovede. Det er ren sexchikane - vi synes det bliver for meget, og når Mio ikke siger fra, gør vi det altså.

Man må sige at den lille tøs er smækforvirret - nu har vi snart haft Mio i et år, og i al den tid har hun været reserveret over for ham - men nu er det helt omvendt! Hvad mon det næste bliver?

I det hele taget har Trilles løbetid i år strakt sig over en måned - og vi spekulerer på om det mon er fordi vi har en hanhund i huset - det er også første gang vi oplever, at hun er blevet så kulret i forbindelse med en løbetid.

Vi glæder os til forhåbentlig at få vores gamle halvsure Trille tilbage - det andet er altså for meget af det gode!!

Og ellers kæmper jeg med Mios pels, han fælder og fælder og fælder, det er mange håndfulde man kan børste af ham på 5-10 minutter.

Ellers hygger vi med agilityen hver torsdag, i søndags deltog jeg med en time til halvanden ved hundeklubbens arbejdsdag - meget god stemning. Og i weekenden tror jeg, at jeg må et smut op til udstillingen i Hillerød, jeg nøjes med lørdagen, hvor der udstilles både selskabshunde (vil tjekke de formentligt overdrevent friserede pudler ud) og ikke mindst spidshunde - hvem ved måske får jeg et glimt af en hund/ejer jeg kender. Det ser dog meget stort ud. Mette og Bruno fra hundeklubben skal være med i Rally. Det håber jeg, at jeg får set.


PS
Har hørt fra Georg og Kirsten ang. Mios pels - de fortæller at han smider han en masse pels nu hvor han er et år, og skal så til at have sin voksenpels... Og de har været så søde at tilbyde mig gratis billetter til weekendens udstilling - TAK for det. Det bliver hyggeligt med et gensyn :-)

Ingen kommentarer: