mandag den 19. december 2011

I mørket er alle katte grå...

Fik lige tilfældigvis lyst til at skrive et lille indlæg...(OK - indrømmet jeg sidder med afgangsprojekt til op over begge ører og trænger til en pause/overspringshandling!)

I denne mørke juletid er alle katte grå - jeg tænker ikke så meget på de aktuelle irriterende nabokatte, som vræler deres spædbarnssange midt om natten.
Næ, jeg tænker på os, Mio, Trille og jeg.
Vi lister rundt i mørket, og kan kun ses som en svagt lysende refleks og to røde lysende pletter i mørket. Ingen kan se at Mio graver og graver grimme huller i græsrabbatten overfor, i sin jagt-'frenzie' efter mulvarpe. Ingen ser de efterladenskaber jeg i nattens mulm 'glemmer' at samle op - eneste minus er at jeg heller ikke selv kan se, hvor jeg sætter fødderne - på mirakuløs vis har jeg dog endnu undgået at skvatte i en bæ i mørket ;-)

A propos katte så vi et glimt af kattemanden - 'The Cat Daddy' - på Animal Planet her til aften - det var ret underholdende. Manden er Cæsar Milans ultimative modsætning, og ret dygtig til sit job. Programmet hedder My Cat from Hell - prøv om I kan fange det, og se hvordan en rigtig kattehvisker, tæmmer de stygge katte...

Mens vi sad og så det, kom jeg til at tænke på, hvordan nogle mennesker er hunderædde for hunde og hader dem som pesten. Det er jo faktisk sådan jeg har det lidt med katte, men det er primært alle de dårlige katteoplevelser jeg har haft. Tror kun jeg har mødt 2 søde katte (killinger tæller ikke!!) - hvis hundehadere el. personer som er bange for hunde har det på samme måde - og kun har mødt onde hunde, og deres dårlige ejere, forstår jeg pludselig meget bedre, hvordan de har det.

Husk altid at respektere og anerkende, hvis nogen er bange for hunde, og sig aldrig 'Den gør ikke noget' Ahr, det er bare det værste man kan sige. Det er bare på med snoren, og så væk fra dem som er bange.

Nå, det må være lommefilosofi nok for denne gang - jeg må tilbage til projektet :-(

Ingen kommentarer: