lørdag den 22. september 2012

Vi har fundet Mios ribben!

Mio har nu været på slankekur/nedsat kostmængde, siden han i starten af august var på dyrlægens vægt og vejede 25 kg. 3 kg. for meget :-(

Godt nok har han ikke været på vægten igen, siden han fik taget stingene for ca. 14 dage siden - men Olivia måtte forleden give mig ret i at, nu kunne man mærke hans ribben! Så jeg tænker det går den rigtige vej, og må smutte forbi dyrlægen en dag, for lige at se, hvor meget han egentlig har tabt sig.

Mio har også været til agility et par gange, efter foden er blevet god igen. Og det var en ren fornøjelse i torsdags, hvor han bare fløj afsted over forhindringerne, og dansede igennem slalommen. Det har været det helt rigtige at rykke ned på begynderholdet igen - jeg skal arbejde meget med kontakten og variere træningen med forskellige godbidder og evt. legetøj - og det er der overskud til på AG1. Dejligt!

Men det der med at lege, holder lidt hårdt - vi tager gerne en enkelt gang om ugen og leger på fodboldbanen. Jeg kaster freesbee med Trille - og prøver at trække tov med Mio. Men det gider han ikke. Må nok anskaffe mig et særligt spændende stykke legetøj - eller lave en ny sokkebold, for han er så ligeglad med det til træning...

Vi er begyndt at tage lidt længere væk i weekenden, for at se noget andet natur, end den sædvanlige mark og skov, vi har her. Forrige søndag var vi ved Esrum Sø, sidste søndag ved Heather Hill / Rågeleje - og der var oven i købet solskin!! Men kameraet havde jeg ikke tænkt på at tage med.

Kameraet huskede jeg idag, og selvom vejret er slemt kedeligt, er her nogle billeder fra Furesøen, i Holte, hvor jeg har gået mange ture som barn, og badet i som teenager. Der er rigtig dejligt, selvom det var gråt i gråt i dag. Hundene elskede det - selvom Trille følte sig noget utryg ved at bevæge sig ud på flydebroen, der var også en del bølger og larm fra bølgeskvulp. Mio synes tilgengæld det var herligt at spankulere derud. Måske kunne man fange en and?

Her har Mio for længst skræmt ænderne væk, og gøet surt af nogle roere, Trille er ikke vild med denne del af broen som er en vuggende flydebro, med masser af bølgeskvulp:

Her ses den gamle roklub, fra badebroen:                         

Så er vi på lidt mere sikker grund, mon der skulle gemme sig et par ænder her?


Nej, ænderne holder til på åbent vand

Her er der udsigt til badebro og roklub, fra 'træstien'

Så er vi nede i vaserne, der er meget vand, men der er OK at gå på stierne - Mio har fået øje på noget...



Der er bliver også tid til at græsse lidt mens 'mor' tage billeder:


 Bistrup eller Rudersdal?

 Mio ville gerne til Bistrup, måske fordi han kunne fornemme, at det var mod nord(hjem) - men bilen stod altså i den anden retning...







Udsigten over den smukke sø var ikke helt så dunkel 'live' - her sad jeg og holdt pause - træner Trille i at det er OK at sidde stille en stund og slappe af - uden det er nødvendigt at gø. Det gik rigtig fint :-)

 


Ingen kommentarer: