søndag den 12. december 2010

Der er dådyr og rådyr...

Først blev det vinter og så blev det tø og så frøs det hele til igen.

Igår var vi ude i tøvejret - kønt er det ikke når alt kommer til syne og smeltevandet drypper og løber.Vi gik i dyb sjap, som tapetklister, og selv om det var et trist syn med smattet jord, sort sne og hundelorte som dukker op her og der, var der masser af liv.
Ude på marken var der kolonier af måger, råger og krager, vandet løb i små bække. På vej ned mod mosen stod et yndigt lille rådyr og kiggede på os på afstand. Hundene opdagede ingenting og kom stille og roligt i snor. Og sådan vandrede vi videre op over en brakmark - her så vi i hegnet først en pelset hare som flygtede og 2 rådyr mere, ganske hyggeligt. Faktisk var det kun mig, der så dem, men hundene var godt i gang med at snuse omkring sig. Jeg er sikker på Trille var stukket af i den grad, havde hun ikke været i snor.
På turen sendte jeg en varm tanke til Norge og deres Viking-gummistøvle-fabrik - man kommer ret langt i et godt par må man sige - de burde faktisk give mig sponsergaver, sådan som jeg reklamerer her ;-)

I dag var det så tilgengæld frosset helt til igen - men med store smeltesøer oven i hatten, og ikke så meget som en fugl i miles omkreds. Der er kommet en del græs til syne, og det er rådyr og harer sikkert glade for, men vi så ingen idag. Det var ellers lidt af et forhindringsløb for min gummistøvleløse bedre halvdel, men vi kom dog tørskoede rundt. Det har sikkert heller ikke været særligt behageligt for de 4 benede at gå på den skarpe ujævne is som nu ligger tilbage.

Resten af eftermiddagen er gået med julebag og hygge,Tobias fik lappet sin cykel, baghjul igen, igen - snart er vi helt pro :-)

Det blev til en ordentlig omgang Luciabrød, som Tobias og Olivia formede og en portion juleboller. Uhm! Glædelig 3. søndag i advent! Håber jeg får Luciapiger at se på skolen i morgen - så er ikke et øje tørt.

Ingen kommentarer: