søndag den 15. maj 2011

Til hundebal!

I lørdags var der hundefest i hundeklubben, og vi, Mio og jeg, var med for at se hvad det var.
Vejret truede med regn og mørke skyer, så regnbukserne blev pakket med i tasken.
Det blev en hyggelig og sjov eftermiddag, med hunde i centrum.
Der var rally lydighedsopvisning, agility ditto, 'frikvarter' for hundene som så kunne lege mens vi 2benede sludrede.

Vi kigger på agilty:




Bagefter var der kartoffelvæddeløbs-stafet med hund i snor, hvor mit hold vandt!


Her er en meget madglad lab, i spring efter kartoflen på skeen:

Og endnu en lab i kartoffelspring:


Mio var rigtig flink (ikke nogen hund efter kartoflen), mens jeg i en, vistnok mystisk gangart, førte kartoflen frem og tilbage mellem keglerne, uden at tabe den vel at mærke...

Der var også en sjov version af stoleleg, hvor man først skulle få sin hun til at sitte, før man selv måtte sætte sig på en ledig stol. Hvis hunden rejste sig, så var det op at stå igen - og så kunne andre stjæle ens plads. Ret komisk skulle det vise sig:


Her (siddende) et billede af den stolte vinder og hendes hund:


Der var også agility-stafet - og selvom mit hold tabte var det et stort øjeblik, for gæt hvem der var i storform? Mio, naturellement!!! Han løb ind til flere gange gennem tunellen til både min og holdkammeraternes begejstring.


 Vi står i agilty-stafet-kø og venter på vores tur:

Der var kaffe, kage og quiz - og så kom regnen. Det styrtede ned!!
Men jeg fik taget mig sammen og løb ud efter regnbukserne. Og så slog vi os ellers løs på agilitybanen. Det var superfedt, jeg er bare blevet så hooked.


1000 tak til hundeklubben, som lavede arrangementet!

En træt Mio hviler sig i sin nye kurv, som han er blevet flink til at bruge:

I dag var det dagen derpå - og både Trille og Mio har ligget sløve hen det meste af dagen. Men vi kom da ud en lille tur. På lang afstand kunne vi høre, hvad der lød som et horn der gjaldede i det fjerne. Det skulle vise sig at køerne nu er kommet på græs. Det betyder snor og øget opmærksomhed, på især Mio. Så han ikke får stød på hegnet eller et horn i siden...

Forsigtig gennem lågen - ikke under el-hegnet som hundene plejer at løbe under: 


 Her ser han køerne an - Søren måtte holde godt fast i snoren!


Endnu en uge truer, men kun 4 arbejdsdage!! Yahoo!
I morgen sender vi Tobias afsted på lejrskole, det bliver tomt - og spændende at høre om på torsdag, over varme hveder, når han kommer hjem igen. Vi krydser fingrer for en god tur!

Ingen kommentarer: