søndag den 22. maj 2011

En fauns eftermiddag...

Jeg har helt glemt at fortælle, at efter Trille endelig var færdig med sin laange løbetid, er hun og Mio, begge helt sig selv igen. Pyha. Og de er oven i købet, bedre venner - tror jeg nok - uden at overføre for mange menneskelige egenskaber. Trille har i hvert fald næsten intet imod at Mio kommer tæt på, se bare her, hvordan de ligger pote i pote i sofaen:


Det er ikke sådan at Trille søger at ligge tæt op ad ham, men hun har intet imod det. Hvem skulle have troet det, efter 9 måneder i hinandens selskab... Men det sker hele tiden ændringer i sådan en flok. Denne uge hvor Tobias har været på lejrtur, har hun været tilbage i sin meget vagtsomme stil, og småstresset om morgenen. Det er dog vores overbevisning, at det går fint med, at de er alene hjemme. Når vi dukker uventet op midt på dagen, er der lige så stille, som når vi kommer hjem efter skole eller job. Selvfølgelig gør de ind i mellem af fugle, katte og postkasser der klaprer - men det er nok ikke angst for at være uden resten af flokken (de 2 benede). Vi har hverken fået klager eller det modsatte fra naboer - og ærligt talt, jeg orker ikke at spørge - mit humør vil ellers bare blive skidt :-(

Trille er nu så afhængig af Mio, at hun faktisk ikke er til at slæbe afsted på en løbetur, hvis han ikke er med. En dag for en uges tid siden, løb hun hjem, og jeg bemærkede, det først efter et minuts tid (hun løber tit et par skridt bag mig). Jeg sprintede hjem -  og der var hun - gudskelov uskadt, og stod og ventede uden for havelågen.
Fordi Mio endnu ikke er så sikker uden snor, i krat, mose og omkring græsende køer, tager jeg ikke ham med på løbeturene. Det bliver alt for besværligt. Og nu hvor jeg skal hive Trille afsted i snor for at få hende med - holder jeg helt en pause og løber uden hunde overhovedet. Det er lidt irriterende, for det ville jo være smart at slå 2 fluer med et smæk.

Det bliver så til rigtig mange skønne ture i naturen, skoven er fantastisk smuk for tiden. Jeg kørte ud til Rude Skov, for at mødes med Ghita  og Michel, og gå en tur omkring Løje sø. På vejen hørte jeg Debussy, en Fauns Eftermiddag. Superromantisk, med fløjte, harpe og violiner - og præcis som skoven på en majdag. Det er blevet en vane, at jeg hører klassisk musik, når jeg har Mio med i bilen. Og efterhånden også, når jeg ikke har ham med :-)

Vi har ikke set en faun endnu, men stemningen har været der. Til gengæld bliver rådyrene ved med at springe ud foran os. Idag (heldigvis med Mio i flexlinen - klog af skade) sprang der igen én kæmpe hjort ud foran os. Jeg fik fanget Trille, som var bag mig og puttet snor på hende inden hun opdagede noget, PYH!! Det er nok 5. gang vi er udsat for 'hjortespring' dette forår!

Mio tjekker mine modigt nyindkøbte rhododendron ud, og spørger:'Er det mad, mor?'



AH-AH, NIX, NIX - SLUT FORBUDT!!

Det er ikke mad :-(

Læs mere om bededagsferiens strabadser på blomsterbloggen http://www.denlillehaveblog.blogspot.com/


Her kan du høre preludiet til en Fauns Eftermiddag http://youtu.be/UegArzBmivs lad den evt. køre i baggrunden mens du hopper over på den lille haves dagbog, og følger med dér. God fornøjelse!

Ingen kommentarer: