mandag den 22. august 2011

I gang igen efter ferien

Der har været stille på bloggen, hele ferien, og de sidste 14 dage, efter vi er kommet igang med job og skole, har været hektiske - og det fortsætter nok en måned endnu.

Alt i alt har vi haft en dejlig ferie. Mange har klaget over vejret herhjemme, og skønt det kunne have været bedre, har vi ikke haft noget at klage over.

Hundene havde en skøn natur-uge med os i sommerhuset, hvor vi faktisk fik ret meget sol. Søren er ved at komme i form, og har skiftevis den ene og den anden hund med på lange ture. Dog er han pt skadet, med en forstuvet ankel der stadig driller. Og ellers har vi bare været hjemme på Cedervangen, og gået og ordnet lidt i huset.

Samtlige lørdage i august har vi aftaler, så agility med Trille bliver det ikke til i denne måned. Mio og jeg starter op i hundeklubben på torsdag - men desværre har jeg en hel del forældremøder som ligger torsdage, så det kommer til at gå lidt ud over træningen. Jeg vil dog gøre, alt hvad jeg kan, for at nå træningen.

Der er ellers ikke så meget nyt at fortælle. Vi går meget i hundeskoven, for vores oase af små stisystemer er nu blevet lavet om til byggeplads, og vi kan ikke længere gå tur med hundene løse i 'den store baghave'. Det er bare så ærgerligt. Og ikke til at sige, hvornår vi kan benytte området igen. ØV :-(

Men der er også dejligt at komme i hundeskoven, selvom Mio så skal ud og køre bil. Han kaster ikke op, men vil helst ikke ind i bilen. Der er i øvrigt enormt mange flåter i Tokkekøb Hegn. Jeg er blevet god til at nappe dem af mellem fingerneglene. Jeg tager et par stykker af om dagen...

Næste weekend skal vi så til Lapphundetræf i Middelfart. Jeg håber på godt vejr, da vi jo skal lige og gasse os i teltet!! Planen er masser af pauser på vej derned i bilen - det fungerede for første gang, at vi kunne køre hjem fra sommerhuset i Rørvig, uden hundebræk over det hele.
Og så skal der ellers pakkes masser af varmt tøj + regntøj og gummistøvler - og bliver det høj sol skal der ikke komme nogle klager fra mig :-)

Ingen kommentarer: