søndag den 4. december 2011

I mulm og mørke

Det bliver sværere og sværere at nå hjem i en smule dagslys og gå tur med hundene, jeg prøver at planlægge det så jeg kan løbe med dem et par gange i dagslys mellem mandag til fredag, men det afhænger stærkt af hvordan arbejdsugen ser ud om det kan lade sig gøre. Det er ikke muligt at løbe med 2 hunde i snor i mørket!!!
Til gengæld kan vi gå når det er mørkt, og det gør vi så, med lys, lygter og reflekser over det hele.

Her ses udstyret til mørketurene

Normalt kan det lige gå at finde vej på boldbanen i nattens mulm, og det ser sjovt ud når to lygter springer rundt og leger i mørket. I fredags, havde jeg en lang dag på jobbet, så der var ikke noget lys tilbage da klokken var 16.30, og jeg syntes de havde fortjent en lidt længere tur i frit løb, så jeg satte en lille cykel forlygte på håndtaget til flekslinen, og brugte den til en tur ud over den mørklagte byggeplads. Det var godt nok lidt uhyggeligt ind i mellem, men med 2 hunde til selskab, var der ikke noget at frygte.

Sådan ser der ud på byggepladsen i dagslys

Hundene er helt pjattede med at snuse rundt derude, de fandt en tabt hundesnor i sidste weekend, dygtige hunde! Og jeg passer selvfølgelig på de ikke kommer noget til, så vi går der ikke, når der er gang i maskinerne.

Vi savner vores gamle brakmark -
 heldigvis er et hjørne af den urørt (her til venstre)og Mio går på musejagt:



Det er lidt upraktisk i mørket, når der skal samles op efter særligt Trille, som altid udser sig en fortovsplet, foran nogle stakkels husejeres køkkenvinduer. Så står man der, med to hunde i snor, fumler med handsker og hundeposer - det ender lidt for ofte med at jeg enten bliver snøret til rullepølse eller taber en handske. Nogle gange sker begge ting samtidig, og hvis man rigtig har heldet med sig, kommer der en forbipasserende med en hanhund, som Mio så skal gø ad - ja, ja man hygger sig med sine hunde...

1 kommentar:

Nøve sagde ...

Refleks er bra :)
Kjenner meg veldig godt igjen på det siste du forteller om...