mandag den 28. november 2011

Storm og store badedag

Så kom årets første rasende efterårsstorm. Jeg har det med storm som med torden, det er både hyggeligt og lidt farligt samtidig.

Til søndagens tur iførte mig røjsere, regnjakke og bukser + min smarte knaldrøde sydvest (synes jeg selv), og 2 friske hunde - og drog ud i blæst og regn (og skulle det vise sig: MUDDER) igår for at gå søndagstur i mosen. Der er jo som bekendt ikke noget der hedder dårligt vejr.

Det blev en god tur, selvom Mio var uheldig at få stød, på køernes el-hegn. Jeg troede ellers det var slukket og lukket for i år, for køerne er taget hjem og han havde hovedet ind under tråden i sidste uge, og der skete ingenting. Stakkels Mio han fik et chok, i bogstavelig forstand. Men han kom sig dog ret hurtigt over det.

Vi gik ud i regnvejr, men fik masser af sol på det meste af turen, så det var faktisk ikke så tosset, at gå tur i stormvejr.

Men vi har jo ikke haft så meget regn her i november, så det var 2 meget mudrede hunde jeg havde med hjem. Trille havde rullet sig i en død mulvarp (og nej, den var ikke frisk!) og Mio havde valgt en hundelort at parfumere sit skæg med!!!

Så de fik en tur i badekarret på skift, Trille fik sin første helkrops-shampoo-massage - og var kåd som en lille hvalp bagefter (vi kalder det hvalpeflip, her i huset - hun er aldrig vokset fra det...)
Og Mio blev bare godt gennemskyldet på underben og mave - og fik lige shampooet 'eau de cologne-merden' ud af skægget.

Så der var en liflig duft af våd hund - som kun forsvandt da duften fra hjemmebagte juleboller spredte sig. Det var jo første søndag i advent...så jeg måtte jule lidt, selvom jeg uden held og trods utallige ret direkte opfordringer forsøgte at få resten af familien til at føre an i juleriet...

Ingen kommentarer: