onsdag den 18. april 2012

Mere agility

Dette bliver næsten en lille agility træningsdagbog....


Men må alligevel lige skrive et par ord og vise et par billeder.

Igår havde jeg alt grejet med, for at kunne variere træningen. Men pivedyr og tov, var ikke i lige så høj kurs som godbidder. Og fred være med det - jeg er kun glad for at Mio bliver mere og mere interesseret i dem, frem for at snuse efter pinde og egern i krattet (og stakkels Scott var helt ude af den, da han hørte pivedyret, han er som en magnet, når han ser legetøj).

Steen (vores træner) analyserede vores manglende kunnen - mit indtryk er, at det gør han egentlig ret godt!

Så vi fik vores eget spring at øve på en masse gange. Og Mio var frisk på det, så alle godbider blev spist. Da vi skulle tage banen igen, fløj han bare afsted. Endnu en gang er jeg overrasket over hvor meget troen på én selv og sin hunds kunne betyder for projektet! Og skønt at føle det går fremad.

Efter 39 minutter - var vi solgt ud (oppe i mit hovede føltes det som om timen måtte være gået allerede), så vil lavede kun lidt småting til sidst og naturligvis blev der hyggesnakket med de andre. Endnu en god træningsaften, og en træt hund og ejer som gik i brædderne alt for tidligt.
 

I aften skal jeg til foredrag og høre om hunde der gør på træningspladsen - følg med på bloggen og få evt. et par tips - det er i hvertfald hvad jeg forventer at få ud af det i aften. Flere fra hundeklubben skal også høre det, så det bliver sikkert meget hyggeligt og informativt.

Ingen kommentarer: