søndag den 15. april 2012

Lapphundegåtur i Hedeland

I dag har Mio og jeg været med til et rigtigt hyggeligt Lapphundearrangement. Heidi havde i Spidshunden opfordret til at vi alle (lapphundeejere med hunde) mødtes kl. 12 idag i Hedeland ved Hedehusene.

Mio tjekker stemningen på P-pladsen ved ankomsten:

Mio fik sin ingefærpille, og afsted gik det ud af motorvejen mod Roskilde. Det var ikke svært at se vi havde fundet det rigtige sted, for der var masser af bjæffen og langhårede lapper på parkeringspladsen. Mio havde taget køreturen pænt, og var nysgerrig og venlig over for de fremmødte hunde - med ejere.

Der var nogle ansigter jeg genkendte fra Lapphundetræffet i august, og fra udstillingen i maj. Og så en hel masse andre. Vi vandrede en tur stille og fredeligt rundt i området, en tidligere grusgrav med både skibakke (med lift) og kæmpe stort amfiteater.

Vi var en stor flok, nok en 20-30 hunde og deres mennesker. Det var hyggeligt at gå og småsnakke, høre hvor hundene kom fra, hvor gamle de var, fortælle om egne erfaringer og lære af andres.
Nogle var 'kennelfolk' andre førstegangshundeejere - andre igen havde flere hunde.

Til slut på P-pladsen var der lidt mere snak, og kage - der blev udvekslet visitkort mv. og så gik turen hjem igen. Mio klarede også den fint, men nøj hvor vi begge var smadrede, da vi kom hjem.

Jeg vil lade billederne nedenfor tale for sig selv, for selvom det var en god tur og jeg sugede til mig af tips, må jeg sige, at jeg er helt færdig som popsanger og skal bare flyde her i sofaen, med hundene ved min side...

Her er  vi på P-pladsen, før turen:

Hundene og deres ejere hilser:








:
Der bliver snuset her og der fra snude til svans:


Og så afsted ud og gå - det er skibakken ude til højre:









Her (en del af) det store amfiteater - imponerende:

Det var helt hyggeligt at trave langs langs den gamle bane:

Hundesnak:




Tak til alle for en hyggelig tur!

2 kommentarer:

Lykke sagde ...

Hvor er det nogle gode billeder ;-) Tak for kikket

Isabelle Genevey sagde ...

Kik endelig forbi en anden gang - der er også et par Lapphundeblogs i min blogroll som er et besøg værd, mine favoritter for tiden er Nøve og Nalles og så Leo's blog.
Jeg måtte lige ind og se hvem du var på Picasa :-)
Gætter på vi ses igen!