søndag den 26. september 2010

Min hund er blevet døv!

Mio har været en rigtig udfordring på dagens tur. Han har været komplet døv og fuldstændig ignoreret mig, når jeg har kaldt!!
Hvad har jeg dog gjort? Gad vide om han allerede er på vej ind i teenage-alderen? Vi har ellers allerede en 2-benet en af slagsen her i huset... Og trække i snoren vil han også gerne. Tænk at man kan gå det ene øjeblik og være knusforelsket i hunden, til at blive vanvittig irriteret!
Nå, men vi må nok til at finde ekstra lækre godbidder frem og træne indkald og gå pænt. Når Trille kunne lære det så skal Mio også!!! Heldigvis kan jeg også være stædig - og man siger jo noget om hundeejerne og hundene ligner hinanden eller hvad?

Men ellers var turen fin. Jeg havde husket kameraet - så skal jeg bare lære at tage billeder ;-) Mio er umulig at fange med kameraet, jeg bilder mig selv ind at de norske hundebloggere må have fine spejlreflekskameraer, for at kunne fange deres Lapphunde på film...

Her er et af de mere vellykkede, jeg skulle bare have lidt mere Mio og lidt mindre af Trilles bagdel. Bemærk Mios flotte nye blivende tænder.


Trille er noget nemmere at fange, selvom bare lyden af kameraet straks får begge hunde til at komme.

Ja, havde Mio været menneske, havde han nok frabedt sig at dette foto blev uploaded!


Her i det fjerne ses de spændende køer. Vi skal gå gennem komarken for at komme ind til mosen og Mio skal være i snor. Han syntes det var vældig spændende idag, vi stod også kun 3 meter fra nærmeste ko. Han var næsten ikke til at trække videre.

Ingen kommentarer: