søndag den 16. januar 2011

På glatis!

Ugens spadsereture har virkelig været på glatis. Med fare for os selv er Trille, Mio og mig gået ud i tøvejret, for at lufte os. Der er kun sket ét uheld - det var en mørk aften, hvor det bare var mig og Mio - jeg var nede på alle 4 i løbet af nul komma nul. Det gik simpelthen så stærkt, at jeg ikke vidste, hvad der var sket - og Mio kiggede undrende på mig - mens jeg gik og ømmede mig. Men intet var brækket - heldigvis.

I søndags kørte vi en lille tur - det gik fint. Næste køretur var i tirsdags, hvor vi kørte op i den lille hundeskov. Det gik fint på turen derop - og vi 'skøjtede' rundt på skovens isbelagte stier. Jeg fandt dog ud af at gå i tøsneen ude i 'kanterne' - desværre også der de fleste hunde lægger deres efterladenskaber.... Så det var alt i alt lidt af et forhindringsløb...

Hjemturen i bilen var OK - men jeg synes at Mio savlede lidt - så jeg håber ikke, vi skal starte forfra. Der var dog ingen opkast eller noget på den lille tur hjem.

I dag havde jeg tænkt mig, at vi skal prøve igen med en lille tur. Men da jeg fik et lille ildebefindende på min løbetur i formiddags - tager jeg ind til videre dagen med ro. Det irriterer mig grænseløst at få det skidt på en dyrebar fridag - selvom min plan om at køre på lossen, da ikke er det mest spændende....Så jeg slapper af her, mens jeg lytter til mit nye idol Sophie Madeleine ;-)

Der er desværre tegn på at Mio ikke har det helt godt med fyrværkeri affyringer. I aftes var der nogle genboer som fyrede lidt af. Det var han ikke spor glad for. Så vi må nok regne med at skulle købe en spændende fyrværkeri cd op mod næste nytår.

Så har jeg fået købt ham en y-sele fra Hurtta. Var 3 gange i butikken i går ind til jeg fik rigtig størrelse og model. Dog 'hoster' han stadig, når han trækker rigtig hårdt (hvis han vil hen og hilse på en anden hund f.eks.), men da jeg prøvede den igår, synes jeg han trak en anelse mindre. Jeg er ved at gen-indlære, 'gå pænt', da han tilsyneladende har glemt alt om det. Han trækker dog ikke så meget som Trille gjorde i sin tid - og det er altid værst lige i starten af en tur, efterhånden som han bliver krudtet af, går han pænerer og pænere.
Forhåbentlig får vi også lært en masse, når vi starter på hundetræning igen i slutningen af måneden.
Vi kom desværre ikke på agility holdet i Humlebæk - men er stadig skrevet på venteliste - så med lidt held er der måske en åbning til efteråret.

Ingen kommentarer: