torsdag den 1. marts 2012

Svar fra DKK om at lave blog med 123

Jeg har haft rasende travlt med arbejdet på det sidste. Alle de unge skal jo søge ind på ungdomsuddannelse nu her. Optagelses portalen har fungeret utrolig dårligt i år, og derfor har jeg nok fået 3 gange så meget bøvl og arbejde med det end nødvendigt. Det har været så slemt at fristen er blevet udskudt fra ministeriets side...

Men nok om det - midt i det hele har jeg fået svar fra DKK, og pænt spurgt om det var OK at jeg uploadede det til bloggen. Og da jeg ikke har fået nej fra dem siden jeg spurgte d. 20/2, tager jeg det som et ja.

Her kommer svaret:

Hej Isabelle


Først skal jeg beklage, at du pga. travlhed først får svar på din henvendelse nu.


Dernæst skal det understreges, at tilbuddet til DKK-medlemmerne ikke koster 179 kr. om måneden, men i kvartalet - og altså dermed koster 716 kr. om året.
Når det er sagt, har du nok ret i, at der burde have været gjort opmærksom på, at serviceydelsen med hjemmeside incl. blogfunktion er gratis den første måned, men herefter koster 179 kr. i kvartalet.


Du har også ret i, at de findes muligheder for - ved selv at gå på Google og lede - at finde tjenester, hvor man kan finde hjemmeside og blomuligheder, uden at man skal betale for dem.
Når brugerne af 123hjemmeside betaler de 179 kr. i kvartalet for ydelserne, er det fordi firmaet har investeret i at gøre det nemmere for enhver, der gerne vil have en blog og en hjemmeside. Med denne tjeneste kan alle være med og der er ingen krav om, at man skal kunne noget som helst (f.eks. lidt HTML) for at lave en god blog, hvilket typisk er nødvendigt på de helt gratis tjenester.
Firmaet har også udviklet unikke skabeloner til hundeejere (f.eks. Pedigree-chart, skabelonen, som man ikke kan finde tilsvarende andre steder, heller ikke på Blogspot). Alle kan prøve hele tjenesten med alle muligheder - gratis og uforpligtende - og hvis de syntes det er sjovt, så kan de fortsætte med tjenesten ved at betale et kvartalsvist (eller årligt) abonnement - og det er der mange, der benytter sig af.

Jeg har naturligvis svaret dem at denne blogløsning, som jeg skriver på nu, absolut ikke kræver det store it-kendskab, HTML er slet ikke nødvendigt for at få det til at køre. Bare man kan det med at overføre billeder og måske vedhæfte filer, hvilket de fleste jo efter hånden kan, er det muligt at få sig en, synes jeg, god blog.

Det er dog en trøst at vide, at det ikke er helt så dyrt som jeg troede - men hvis man ikke har brug for deres Pedigree-chart, ser jeg ikke at 123 er en bedre løsning, men snarere en fælde. Så hellere bruge de penge på et godt AOF kursus, hvor du lærer at bruge gratisløsninger, hvis du skulle have svært ved det på egen hånd.

Så pas på 123-hjemmeside, for 123 er du fanget - og kunne have brugt tiden på fra starten at sætte dig ind i en gratis løsning, som du kan beholde så længe du lyster...


Ingen kommentarer: